Värdelösa kräk

Värdelösa kräk, ryggradslösa svinpälsar och asociala psykopater med ett väl dokumenterat kvinnoförakt. Så skulle man kunna beskriva de tre män mellan 20 och 22 år gamla som har fyllt två 14 respektive 15 åriga flickor med sprit för att sedan våldta dem. De sitter anhållna nu här i Linköping och naturligtvis blånekar de. Tjejernas uppgifter står därför ord mot ord och tyvärr lär väl i sedvanlig ordning slutet i rättsväsendet bli det vanliga; våldtäktsmännen frikänns i brist på bevis och tjejerna får ingen upprättelse.


De är inte heller första gången varken den ene av männen figurerat i samband med våldtäkt. Den första våldtäkten ska ha skett under början av augusti och sedan upprepades tilltaget och övergreppen mot den ena yngsta flicka den 15 augusti.


Man skäms för att vara man faktiskt. Jag blir så förbannad på sådana här kryp som begår handlingar som dessa. Och även om det inte vore våldtäkt och tjejerna av någon outgrundlig anledning skulle varit med på noterna vad är det för 20-22 åringar som vill ha sex med småtjejer??


Nu tror jag inte en sekund på de anklagades fega försvar utan på tjejerna. Men tyvärr erfarenheten av liknade rättegångar är att oddsen är på förövarnas sida såvida inte tjejen är halvt ihjälslagen eller död. Måtte rättsväsendet slå ner på kräken med all kraft, men det är väl för mycket att hoppas på?!


Till sist

Ett annat hjärnsläpp måste utförsäljningsminister Mats Odell (kd) som har tagit och tillsatt ett utförsäljningsråd som ska hjälpa till med utförsäljning av de statligt ägda företagen. Odells idé är att likna vid att låta mordbrännare sköta brandkåren. Naturligtvis kommer de råd Odell kommer att få stämmer säkert med näringslivets intressen. Bocken som trädgårdsmästare liknar Odells fögderi.


http://www.kulturochpolitik.se/


Kommentarer
Postat av: SB

Fascinerande. Jag brukar bara skämmas när jag känner mig träffad.
Bör rättsväsendet slå ned på dem även i brist på bevisning? vid vilka andra brott skall straff utdelas på tro och magkänsla?

2007-09-13 @ 12:14:48
Postat av: Ingemar E L Göransson

Nej, jag känner mig inte träffad. Att göra vad de här kräken har gjort är mig så främmande. Däremot skäms jag för att individer som bär sig åt på detta sätt har mage att kalla sig för män när de inte är annat än kryp inte värda annat än förakt. Bristerna i rättsväsendet och lagstiftningen är inget försvar.

2007-09-13 @ 17:59:18
URL: http://ingemarsblogg.webblogg.se
Postat av: SB

Nej jag förstår att du inte känner dig träffad, just därför är det bisarrt att skämmas. Tycker jag.
Det finns inget försvar och ingen ursäkt.
Jag var mest nyfiken på om och i så fall vad du tyckte att man skulle göra åt det faktum att de inte döms. Eftersom du antydde att det var illa att de frikändes i brist på bevis.
Vi får väl hoppas att vissa reinkarnationsläror stämmer. Då lär de väl återfödas som dassflugor eller något.

2007-09-14 @ 09:39:06
Postat av: Ingemar E L Göransson

ingen dum tanke

2007-09-15 @ 13:35:25
URL: http://ingemarsblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0