Kulturtisdag

Idag ska jag inte skriva om politik. Jo, jag vill räcka lång näsa åt Reinfeldt och unna honom den snyting har gett sig själv vad det gäller taket i sjukförsäkringen och rätten att teckna privata och kollektiva sjukförsäkring vid långvarig sjukdom. Helt välförtjänt prestigeförlust.


Jag vill istället tipsa om en utmärkt hemsida som heter http://www.riff.se/ . Enligt sin upphovsman en diversehandel. Okey låt så vara men en riktigt bra diversehandel om kultur och politik. Surfa in och läs själv!


Om en timma ska jag och hustrun samt kära dotter åka till Norrköping och se den nu turnerande föreställningen Livsfarlig ledning. En show med Stefan Sundström, Zinat, Sanna Carlstedt och Ronny Eriksson. Det ska bli ett sant nöje att lyssna och njuta av deras enligt uppgift satiriska och träffsäkra show. Jag har full förtröstan att den uppfyller alla krav man kan ha på den. Det behövs kritiska röster i den annars så tysta och medgörliga kulturvärlden. Turnéplan och annat om turnen hittar du på http://www.livsfarligledning.se/ . För resten tack Sanna för demona du skickade - de var riktigt bra!


image401


Ibland gör man fynd på ebay. Jag har handlat en hel del under årens lopp. En signerad Elvis-LP Pot Luck, tillika signerade plattor med Johnny Cash, Bob Dylan och Bruce Springsteen och mycket annat. Och allt till vettiga priser. Idag damp ett riktigt fynd ner. En CD-EP med live-versioner av låtar från Bob Dylans Time Out Of Mind från 1999.

En 4-spårs EP som bara gavs ut som promo av Columbia 1999 och är allt annat än lätt att hitta. Den innehåller bland annat en underbar gungande version av Love Sick inspelad på Grammy-galan 1998. Leta, leta för den som vill!


God kväll!


http://www.kulturochpolitik.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0