Bilen och spriten

När vi åkte hem från min svärmor i natt så var motorvägen mellan Norrköping och Linköping helt tom. Bara en enstaka bil. De få som var ute körde lugnt, för lugnt för att vara en lördagkväll fastän det var julaftons natt.

Då berättade min kloka dotter för mig att på varje taxibil som är ute så går det minst ett rattfyllo enligt statistiken. Frågan är givetvis då vem kör rattfull - möter jag honom/henne, är det med vår bil som han eller hon kommer att krocka eller...

En polis berättade för några år sedan för mig att polisen tittar inte en lördagnatt efter de som kör för fort utan de som kör för försiktigt då de ofta försöker dölja sin rattfylla med att inte väcka uppmärksamhet vilket de då gör.

Så, du ge f-n i supen, groggen eller starkölen - de kan vara min familj du kör på om oturen är framme. Det kan vara vilken familj som helst som du då orsakar en helt onödig tragedi......

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0