Rhodos, semester och inga nyheter

Inga bilder den här gången beroende på att jag befinner mig på Rhodos. På Sun Wing Resort och här är som att befinna sig i Sverige på något märkligt sätt.

Det är hart omöjligt att få en bild av hur grekerna upplever kriget i Libanon då det finns inga grekiska nyheter här varken på grekiska (som f.ö. jag inte kan) eller på engelska. TV-kanalerna är svenska förutom att CNN finns här också. Det går t.o.m. att höra Dagens Eko så jag har i vart fall noterat upprördheten över Israels bombning av ett bostadshus där ett stort antal kvinnor och barn som sökte skydd undan Israels bombningar.

En berättigad upprördhet som till sist även Göran Persson delar. Men jag saknar en Pierre Schori eller Olof Palme som vågande tala klarspråk i kriser som kriget i Libanon.

Att befinna sig här på Rhodos är som sagt som att befinna sig i Sverige på olika sätt; affären har Kalles Kaviar, Aftonbladet, Expressen, Svd , DN och svenskt godis och det finns ett drag av svenskt tönteri som vattengympa två gånger om dagen. Hög musik och en massa människor som gympar i den 35-gradiga värmen.

Ett positivt inslag är att de anställda på Sun Wing har en egen fackexpedition, nu ska jag ta reda på om och hur deras kollektivavtal ser ut!

Till sist..........

Läste att Carolas fortkörning har fått stor uppmärksamhet hemma. Lika inför lagen gäller tydligen inte Carola! Jag mötte inget förbarmande när jag körde 83 på en nyligen omskyltad 90-sträcka för några år sedan.

Glöm inte min hemsida www.kulturochpolitik.se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0