Betyder bloggen nå´t

Så, då har jag varit på bloggseminarium. Suttit i två dagar och lyssnat på föreläsningar och diskuterat med kollegor och likasinnade om bloggen verkligen har någon betydelse och självklart har den betydelse; den kan fälla topppolitiker i USA, CNN-journalister osv så nog har bloggandet betydelse.

Senast nu i eftermiddag läste jag om en 93-årig man som bloggar och tycker det är stenkul. Det har brutit hans isolering och gett honom massa nya kontaket som lyser upp hans tillvaro nu när han inte längre orkar gå ut. Han heter Allan Lööf och hans bloggadress är http://allanloof.blogspot.com

Så det är bara att blogga på och delta i debatten efter bästa förmåga. Kan Allan så kan givetvis vi alla andra!

Keep on blogging!!

För övrigt:
........Jag längtar efter våren!
........Lyssnar på Jackie De Shannon Are you ready for this? Återutgivning av engelska RPM av den bästa rock-tjejen från 60 och 70-talen
........Har åter sett på Deadwood - kan inte bli bättre som TV-serie!
........Varför i hela h-e skall mitt parti börja med nätpoker, snälla tänk efter lite!



Kommentarer
Postat av: RS

Ja, det är vansinnigt att ge sig in i nätpoker-världen. Nätpoker kommer att förstör livet för många.

2006-02-09 @ 09:50:30
URL: http://kulturbloggen.com/
Postat av: Markus Fors

Himla kul med att di gamle kommer ut på internet. Det är säkert så att det bryter isoleringen för många. Pensionärsföreningarna skulle jobba hårdare med att utblilda äldre i hur man arbetar med datorn och internet. Det är säkert många som vill men är rädda för datorer. Utblidningen kan bryta den här "rädslan". Skulle staten anta ett program för att lära pensionärer komma ut på internet så skulle det säkert bli mandatperiodens viktigaste insats för de äldre. Jag hoppas vi får se något sådant.

2006-02-09 @ 17:52:08
URL: http://markus.blog-city.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0