God jul!




För många år sedan var jag jultomte i mitt lilla samhälle. Jag åkte runt och gladde barn och andra med att spela tomte.


Du är det dags igen (om jag gläder mottagaren av mina klappar får andra avgöra) och här är några som får vad de förtjänar:

 

Fredrik Reinfeldt ges ett paket med politiskt mod för att våga stå för sin politik och inte gömma sig bakom andra så snart det blåser om hans beslut.

 

Maud Olofsson fås en grundkurs i politisk ekonomi (anordnad av ABF) för att hon ska inse att Sverige behöver inte bara sin fordonsindustri utan också sin industri över huvud taget.

 

Wanja Lundby-Wedin, LO-ordföranden ges i julklapp en stridsvilja som förhoppningsvis ersätter de fromma bönerna om återhållsamhet från giriga och högerpolitiker.

 

”Allt är bra” Littorin får en ny uppsättning skygglappar för att efter att i två år inte sett och förstått vad som sker måste de gamla vara utslitna.

 

Östgöta Correspondentens notoriske gossen Ruda Torbjörn Gustavsson föräras en stålkam (han klär inte i snagg) och Elvis silverbox som jag lovat honom på CD.

 

Min käre vän Roland Janson, den evige rabulisten, ges hopp om fortsatt envetet arbete mot högern och dess ideologi.

 

ABF och dess chef Kålle Thorwaldsson en jättelikt paket med folkbildning och kulturpolitik för att kunna med kraft jobba mot högerns kultursyn.

 

Mona Sahlin, Lars Ohly och Peter Eriksson får en gemensam kostym som de kan visa upp sig i. Som en bonus får de en förhandlingskurs på ABF så att de kommer överens om politiken som ska kasta ut Reinfeldt och kompani ur Rosenbad.

 

 

www.kulturochpolitik.se
Dagens foto
www.ordochkultur.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0