Bottenkänning

Det är botten! Det är botten, dubbelmoral och svek när vi möts av att den förre (s)-ordföranden Göran Persson visar sig söka skatteavdrag för hushållsnära tjänster. Det är inte så att Persson har brutit mot några lagar eller så men han har visat att han säger en sak och gör en annan. Hans moral är uppenbarligen faktiskt på en bottennivå. Det är faktiskt skämsigt att denne man har varit (s)-ordförande och är fortfarande medlem i samma parti som undertecknad.

Jag skäms när jag läser om Perssons totala brist på moralisk ryggrad i nyheterna. Som en kollega och god vän sa till mig en gång;  - Du ska aldrig göra något som du inte sedan kan stå upp på ett fackmöte och stå för. Det finns åtskilligt som Persson numera inte kan stå upp på ett föreningsmöte och säga att det har jag gjort och det står jag för!


Ett annat bottenrekord når moderaterna som enligt en opinionsundersökning nu har hamnat under den magiska 20 % -nivån. Att förlora nästan 30 % av sin valmanskår under sitt dryga första regeringsår måste vara ett rekord. Det innebär också givetvis att knivarna slipas inom moderaterna och angreppen från de "riktiga" moderaterna kommer att inte bara finnas internt utan kommer att vädras i det offentliga.


Redan idag finns kritiken i partiet  mot face-liften av moderaterna. Det finns från de traditionella överklassmoderatrena som anser reinfeldt har svikit grundideologin. Sedan finns det en högerradikal, nyliberal kritik som tycker att Reinfeldt har blivit sossefierad. De här två tendenserna av kritik gentemot Reinfeldt kommer att bli allt starkare om opinionssiffrorna fortsätter med samma trend och allt närmare vi kommer valdagen 2010. Faktum är att snart har halva mandattiden gått och det gäller att se om sitt hus. Vilket Reinfeldt lär få problem med.


http://www.kulturochpolitik.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0