Lägg ner schlager-EM

Okay, då var schlagereländet avslutat. Drygt tjugo låtar skrivna av omusikaliska och tondöva låtskrivare. Att Charlotte Spirelli åkte på pumpen efter en total hype i svensk media. En usel låt framförd av en lika usel artist. Men nu var ju resten inte bättre. Tvärtom det var lika uselt och alltihopa utvecklades till en kavalkad av beräknande och totalt ointressanta schlagerlåtar.

 

Missförstå mig rätt. Även jag kan gilla schlager men det som den här tävlingen presterar är uslare än någonsin och grannlandsröstandet firar nya triumfer. Tävlingen har gjort sitt – lägg ner skiten och använd pengarna till något vettigt. Eurovision Song Contest har överlevt sig självt.

 

Den enda behållningen var Björn Gustavssons ironiska framträdande, resten var närmast en plåga.

 

www.kulturochpolitik.se


www.ordochkultur.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

Perrelli min vän, perrelli! :)

2008-05-26 @ 13:33:47
Postat av: Ingemar E L Göransson

Spirelli är ett långt lämpligare namn, tycker jag!

2008-05-26 @ 13:40:57
URL: http://ingemarsblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0